tisdag 16 augusti 2011

Papper inskickade

Nu har jag skrivit på kontraktet och mailat iväg alla nödvändiga dokument. Så flygbiljetterna bokas nog denna vecka. Sebastian väntar bara på sitt rekommendationsbrev, sen kan han också maila iväg allt. Han hämtade sitt nya pass idag så det är inscannat och klart.

Det var inte bara att få ett rekommendationsbrev på engelska av min chef. Jag satte griller i huvudet på honom, berättade han. I torsdags hade tydligen han och flera av mina kollegor suttit och diskuterat hur man översätter hemtjänst på bästa sätt. Men sen visade det sig att kommunen inte skriver såna brev på engelska, så det slutade med att jag fick översätta själv! Han skrev ett på svenska och jag mailade honom en översättning som han skrev ut och skrev under.

1 kommentar:

  1. Där ser man. Lite lustigt att du fick översätta det själv. :p

    SvaraRadera