måndag 22 augusti 2011

Blivande krönikörer?

Idag ringde jag Folket, en lokaltidning för Eskilstuna och Flen. Jag och Sebastian har nämligen pratat om att vi skulle kunna skriva återkommande krönikor som handlar om livet i Irland. Jag pratade med chefredaktören och hon verkade inte helt ointresserad. Hon bad mig maila information om oss själva, när vi ska börja jobba och vad vi har för idé. Så jag har slängt ihop ett mail som Sebastian ska få läsa när han kommer hem från jobbet, innan jag skickar iväg det.

Usch, vad jag hatar att ringa såna där samtal. Jag taggade hela förmiddagen, men när jag väl bestämt mig för att våga ringa så var klockan redan 11.45. Att ringa någon strax innan lunch kändes direkt olämpligt, så jag väntade till eftermiddagen istället. Ett mätt person är mer öppen för förslag än någon som väntar på att få gå på lunch! Och chefredaktören var jättetrevlig så det var ju inte jobbigt alls, när det väl kom till kritan.

Håll tummarna!

2 kommentarer:

  1. Det låter ju som en jättebra idé :) Håller tummarna för att ni får göra det! Då kan ju även alla kompisar följa er :)

    Modigt att du vågade ringa...jag förstår den nervösa känslan innan.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Va skoj. Hoppas det blir av. :)

    SvaraRadera