tisdag 19 juli 2011

Öva inför intervju

Nu är intervjun bokad. Den 4:e augusti kommer jag bli uppringd av HP och jag är redan nervös. Intervjun kommer bestå av tre delar och eventuellt ett språktest. Det kommer först vara "vanlig" intervju där jag får berätta om mig själv, tidigare erfarenheter, varför jag vill jobba där osv. En del kommer vara rollspel där jag ska agera it support och problemsöka (det är detta jag är rädd för!) och så kommer det vara en förståelsedel där jag typ ska lyssna på vilket namn och adress de säger, skriva ner och sen repetera för dem.

Har två veckor på mig att öva. Har fått massor med tips från rekryteraren och hon kommer ringa mig den 3:e augusti och öva med mig. Hur ska detta gå...

1 kommentar:

  1. 4 juli? ;-) är det Harry Potter som ringer? Nääe, skoja bara. Det kommer säkert ga fin fint det här!

    SvaraRadera