onsdag 20 juli 2011

1 år eller för alltid

Sebastian skickade in sin ansökan till jobbet igår, och fick göra testet som han självklart klarade galant. Sen blev han uppringd av rekryteraren (inte samma som jag har) och fick frågor som inte jag hade fått... Sebastian kan få ett 12-månaderskontrakt och man ska ju helst stanna i 12 månader då, så rekryteraren frågade ju hur länge han tänkt vara kvar i Irland. Det jag kommer bli erbjuden är en permanent anställning, så det blir lite lättare för mig att säga upp mig. Sebastian sa också det till rekryteraren, att jag skulle få permanent, men 12-månaderskontraktet var vad han kunde erbjudas.

Rekryteraren sa att det går ju att sluta tidigare, men att det inte är så önskvärt, vilket vi ju kan förstå. Han sa att den kan väl gå bra om han säger upp sig efter 10-11 månader. Jag och Sebastian har pratat igenom den och bestämde att så får det bli. Dock kommer vi bara stanna i 8 månader, så de kommer nog inte bli glada när han säger upp sig redan då...

Jag är också orolig för det där med tid. Den frågan kommer säkert dyka upp på intervjun. Jag sitter och är rädd för att min rekryterare ska ringa och fråga innan, för de måste väl ha kontakt med varandra där borta, kollegorna på rekryteringsfirman. Sebastians person vet ju om att jag också har sökt jobbet och vem som är min kontaktperson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar