torsdag 26 maj 2011

You bet it

Min första tanke om det här med utlandsjobb var att vi skulle åka till Malta och jobba med kundservice på betting-företag. Många svenska företag har nämligen kontor där. När vi sedan bestämde oss för Irland istället så glömde jag bort det där med betting, och kom in mer på butiker och barer.

Nu har jag dock insett att det nog inte kommer vara så himla lätt att få jobb i Irland. De drabbades ju rätt hårt av krisen så arbetslösheten är hög. Att knalla in i en butik och fråga efter jobb funkar nog inte lika bra idag som det hade gjort för några år sen. Så nu har jag ställt in siktet på texas hold'em och fotbollsodds igen! Skrev ut en lista med pokertermer häromdagen och satte mig för att nöta in dem. Inte för att jag tror att jag lättare får jobb för det, men... det är ett steg i rätt riktning i alla fall. Nästa steg blir att faktiskt prova själv. Att spela poker på nätet, det vill säga. Spelat på oddset har jag gjort många gånger förr.

Till oroliga föräldrar och övriga: Jag lovar att inte bli spela bort en massa pengar på poker. Det har jag inte råd med. Jag ska bara testa!

2 kommentarer:

  1. Ajdå. Men det är bra att det finns en plan B :)

    SvaraRadera
  2. Spela på Zynga Poker på Facebook. Helt gratis, ingen risk att du spelar bort pengarna ;)

    SvaraRadera