måndag 23 maj 2011

Steg 2 - Säga upp lägenheten

Idag sa jag upp min lägenhet och blev varse om att det är JAG som ska visa lägenheten för intresserade hyresgäster. Jag vet att det är vanligt på många håll, men jag förstår inte varför. Det borde väl ligga i hyresvärdens intresse att få lägenheten uthyrd. Vad bryr jag mig om det? Jag skulle kunna vara riktigt jävlig och skrämma iväg alla potentiella hyresgäster. Peka på allt dåligt och ljuga ihop hemska historier om hur det är att bo här. Fast det drabbar väl kanske mig också i slutändan, eftersom jag hela tiden måste ta emot nya människor som vill ta sig en titt på lägenheten...

Jag ska av ren nyfikenhet maila Hyresgästföreningen och fråga om hyresvärden kan tvinga mig att visa lägenheten för folk. Det gör mig inte så mycket egentligen, men vore kul att veta hur det ligger till.

Sebastian bor i studentlägenhet och har endast 1 månads uppsägningstid, så det dröjer innan han får skriva det här inlägget.

Uppdatering:
Jag behöver inte visa lägenheten själv, utan kan överlåta det till värden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar