tisdag 31 maj 2011

Sjyssta rekryterare

Det där testet igår gick inte alls bra. Jag har inga problem med att använda Word, Excel, Powerpoint och Outlook, utan problemet ligger i att jag inte kan säga hur man gör vissa saker utan att ha programmet framför mig. Jag testar mig alltid fram och letar tills jag hittar.

Jag trodde det var kört, men det verkar det definitivt inte vara. Tjejen på rekryteringsföretaget är jättetrevlig och vill gärna hjälpa mig att hitta ett jobb. Hon sa att jag skulle göra testet igen om några dagar. I juli ska jag maila henne så ska hon kolla vilka tjänster som finns lediga då, och fixa intervju. "Oroa dig inte, Eva. Vi kommer hitta något som du gillar." Så det känns tryggt. Och hon sa att tjänsterna inte är tekniska egentligen, utan det viktigaste är språket och kommunikationsförmågan.

En rolig grej är att jag imorse fick mail från en annan person på det här rekryteringsföretaget. Han hade hittat mitt CV på Eures och frågade om jag var intresserad av just den här tjänsten! Jag mailade tillbaka och berättade att jag redan var i kontakt med hans kollega, men att min pojkvän också var intresserad. Så Sebastian ska få maila den här killen i veckan och göra testet han också. Så har vi varsin kontaktperson på det här rekryteringsföretaget – som verkar vara riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar