onsdag 29 juni 2011

Interview coming up

Idag gjorde jag det andra tekniska testet. Det var helt andra frågor än det förra, vilket gjorde mig lite ställd eftersom rekryteraren sagt att det liknande det första testet. Upplägget var förvisso detsamma, men frågorna handlade om helt andra saker. Ingenting om Office den här gången, vilket jag faktiskt tycker är logiskt, för det ju inte Microsoft jag söker jobb hos. Det var istället massor med frågor om Windows och en del om nätverk. Det kändes som att jag inte kunde någonting och jag trodde att jag skulle misslyckas totalt.

Men det gjorde jag ju inte! Fick 64% rätt, och minimum var 40. Frågorna/svaren var trots allt ganska logiska. Visst hade jag även tur, men jag tycker ändå att det inte bara handlade om det. En gissning behöver inte vara tagen direkt i luften...

Intervjun kommer bli någon gång först i mitten av juli, tyvärr, eftersom jag inte kan börja förrän i slutet av augusti. Shit vad nervös jag kommer vara...

1 kommentar:

  1. Heja heja! Mitten av juli.. då måste det vara dags snart?

    SvaraRadera